PROFIEL

dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling

Het MEC is een uniek netwerk, exclusief voor marketingprofessionals en ondernemers eindverantwoordelijk voor organisatie, merk en marketing. Het is dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing.

Onze missie

Het MEC wil een platform bieden voor kennis en inspiratie, ontmoeting, netwerk en maatschappelijke betekenis. Hiertoe wil het MEC de verbinding tussen CMO’s organiseren. Om kennis en ervaring te ontsluiten en daarmee bij te dragen aan het bouwen van sterke merken. Een veilige en vertrouwde ontmoeting met vakverwanten die elkaar inspireren en verder helpen. Aan netwerken is er in Nederland geen gebrek, maar meestal zijn die gericht op het creëren van business. MEC is gericht op het creëren van verbindingen zonder direct commercieel doel.

Wat we doen

De belangrijkste pijler van het MEC is de ontmoeting. Voor iedereen is vrijwel alle informatie met één druk op de knop beschikbaar, maar een inspirerend en verdiepend gesprek is niet te Googlen. Zo’n 6 keer per jaar zijn we te gast bij toonaangevende merken waar CMO’s hun dilemma’s delen. En waar we in een intervisievorm kennis en ervaring beschikbaar maken.
Daarnaast ontwikkelen we diverse initiatieven die helpen om het vak verder te brengen. Acties om jonge vakmensen een kans te bieden om te leren van ervaren CMO’s en de inzet van gezamenlijke kennis voor maatschappelijke vraagstukken hoort daarbij.

ontmoeting

Wat anderen zeggen over het MEC

Hieronder een aantal testimonials van leden en bezoekers van MEC evenementen.

Erik van Engelen

We hebben het allemaal druk. Zo druk dat je bijna niet meer aan inspiratie toekomt. En toch is dat de zuurstof voor ons werk. En ons marketing vak. Seminars bezoek ik zelden tot nooit. Want ik ben niet geïnteresseerd in de hosanna verhalen. Ook niet in de hypes. Ik wil dilemma’s horen. De nuance, de andere kant van het verhaal. Die hoor je alleen maar van vakgenoten. Onder elkaar. In een bijna closed circulation setting. Waar je elkaar wel durft te challengen. Daarom heb ik aansluiting gezocht bij het MEC. Als bezoeker van een sessie. Of soms als organisator van een challenge sessie. Om zo geïnspireerd te raken en om zelf te inspireren en bijzondere vakgenoten te ontmoeten.

Erik van Engelen, Commercieel Directeur Eneco
Jacques Hoendervangers

In juni 2013 heb ik een MEC Meeting mogen hosten. Waar ik de dag ervoor op een groot congres 10 minuten had voor een ‘market update’ had ik nu 2,5 uur met een klein clubje hoogwaardige marketeers. Ik heb ervoor gekozen om niets te presenteren maar alleen te vertellen en te vragen. En het bleek zeer verfrissend om ‘sparrenderwijs’ in een gezelschap als het MEC je eigen materie te bespreken. Niemand nam een blad voor zijn mond, waardoor dus terwijl ik hen veel kon vertellen over de geheimen van Schiphol werd ik zelf door de groep ‘gechallenged’ en op nieuwe gedachten gebracht.

Jacques Hoendervangers, Director Commercial Services & Media, Amsterdam Airport Schiphol
Roel Laumans

Het MEC is voor mij een waardevol marketing netwerk. Met name omdat de onderwerpen en thema’s altijd een strategisch karakter hebben. Verder is de kleinschalige aanpak voor mij een groot pluspunt. Je krijgt echt de gelegenheid om met collega’s in het marketingveld te sparren en te klankboarden. Tot slot is het ook nog eens een heel divers netwerk, met marketeers uit zeer verschillende sectoren. Kortom, echt een waardevol netwerk voor strategische marketeers die nooit stoppen met het verbreden en verdiepen van hun blikveld!

Roel Laumans, Manager Marketing & Sales, OSR
Fred Stapel

Het MEC is een van de weinige netwerken waar ik elke keer als ik er kom weer wat aan heb. Het niveau van de leden is goed en de interactieve en levendige discussie helpen zowel gastheer/gastvrouw als deelnemend lid in perspectief en mogelijkheden. In die zin kun je het MEC een waardevolle en kwalitatief hoogwaardige klankbordgroep voor merk en marketing noemen.

Fred Stapel, Manager Merk Media & Productie, PGGM