MEC MERKMEESTERS

Het MEC omarmt jong marketingtalent

Tijdens de Dutch Marketing Awards 2016 op 31 maart 2016 kiezen we het marketingtalent van het jaar én starten we met het tweede MEC Merkmeesters Programma. Hierbij worden tien aanstormende marketingtalenten gedurende een jaar 1-op-1 gekoppeld aan en begeleid door tien top-CMO’s.

16 maart 2016
Drie nominaties voor Marketing Talent 2016 bekend

De jury van Dutch Marketing Talent 2016 is op woensdag 16 maart 2016 bij elkaar gekomen voor beraad over de nominaties en maakt de volgende namen bekend. Genomineerd zijn in willekeurige volgorde: Daan Koek (PostNL), Judith Franse (Center Parcs) en Mart Postma (Heineken/Amstel). Eén van hen ontvangt 31 maart de Award voor Marketing Talent 2016. De 2 anderen krijgen – evenals een selectie van 4 kandidaten die niet in de top zijn geëindigd – een plaats in het MEC Merkmeesters Programma aangeboden. In het programma biedt het MEC hen een jaar lang begeleiding door een CMO uit een andere sector.

De jury staat naast voorzitterschap van Marc Lamers (Corporate Director Marketing & Communicatie van Wageningen UR) uit Dorkas Koenen, (CMO Essent), Erik Hoogenhout (Hoofd Marketing en Business Development Van Doorne Advocaten, Notarissen en Fiscalisten) en Jos van Haastrecht (Director Global Brand, Digital en Communications DSM). Marc Lamers: “We hebben naar een flinke groep Young Professionals gekeken die hebben laten zien dat ze een visie hebben op het vak en deze ook weten om te zetten in resultaat voor hun organisatie. Innovatie en creativiteit spelen een belangrijke rol in hun aanpak. Een deel is ook heel actief is in het delen van hun kennis en ervaring. Bij de beoordeling hebben we als jury laten meewegen in welke context deze jonge marketingprofessionals werken. Als laatste hebben we gekeken naar de manier waarop de kandidaten zichzelf hebben gepresenteerd: is het origineel, authentiek en wordt de case op een betrouwbare wijze gepresenteerd?”

De jury is gekomen tot een top 3. Lamers: “De kandidaten hebben verschillende achtergronden en rollen, maar hebben allemaal goed kunnen laten zien waar en hoe ze het verschil hebben kunnen maken. De jury vond het indrukwekkend om te zien hoe ambitieus de kandidaten zijn en ook het vertrouwen dat ze binnen hun organisaties krijgen voor een belangrijk deel van het merk. Dat is heel goed voor ons vak.”

Dutch Marketing Talent is een initiatief van AdfoGroep, NIMA en MEC.

DAAN_KOEK_600x600
JUDITH_FRANSE_600X600
MART_POSTMA_600x600
dma2016_83x150

MEC Merkmeesters Programma

Het initiatief tot Dutch Marketing Talent ontstond als een meester-gezel-concept waarbij 10 ervaren CMO’s 10 rookies een jaar lang begeleiden. Deze jonge talenten krijgen daarbij de kans (maar ook enige plicht) om in Tijdschrift voor Marketing en op MarketingOnline te publiceren over hun ervaringen en resultaten. Elke CMO begeleid een rookie uit een niet-concurrerende sector en het spreekt voor zich dat de vertrouwelijkheid wordt gewaarborgd. De jury beoordeelt de inzendingen kiest daaruit zowel het Dutch Marketing Talent 2016 als de 10 rookies die opgaan voor de titel in 2017.

De jury

De jury van Dutch Marketing Talent bestaat uit een viertal top CMO’s van toonaangevende merken.

    • Marc Lamers (MEC/Wageningen UR)
    • Jos van Haastrecht (DSM)
    • Erik Hoogenhout (Van Doorne)
    • Dorkas Koenen (Essent)